Wednesday 25 January 2012

Rencah Hati

Dah beristeri tp masih berteman rapat dengan perempuan lain?Apa perasaan para isteri kalo diajukan tentang persoalan ini?Mesti ramai para isteri yang memberi jawapan dengan emosional.Maklumlah isu yg blh menguris hati dan perasaan.Pasti ramai yang pernah mengalaminya.

"Kejujuran"....mudahkan nak sebut perkataan tu. Tapi berapa ramai suami yang akan berlaku jujur dengan isterinya bila si suami da berbuat salah di belakang isteri. Mungkin dalam sepuluh hanya seorang atau dua orang yang berani mengaku.

"Kepercayaan".....Inilah yang para isteri bekalkan kepada sang suami. Mungkin ada yang percaya hanya 70% kt suami. Pendapat mereka "jangan percaya 100% kt suami nanti merana"...sebab tu la para suami harus mengengam erat kepercayaan yang sang isteri berikan. Jangan sia-siakan kepercayaan itu sebab sekali kepercayaan dinodai akan hancur la kepercayaan itu menjadi debu2 kecil dan ianya amat sukar dibentuk kembali menjadi pasir.

"Cinta"....Cintailah Allah dengan sepenuh hati sebelum mencintai manusia..kerana Cinta Kepada Allah tidak akan mengecewakan anda.

No comments:

Post a Comment